dinsdag 6 november 2012

eindelijk de jas voor Yanaika....

Na heel veel dingen die tegenzaten en/of ik voor het eerst deed is nu toch de jas voor Yanaika klaar! Patroon is de bekende roos 5006 en meteen de grootste maat van het patroon (toch maar eens zoeken naar de grote maten dus 5006A)

wat allemaal voor het eerst is:
*eerste jas die ik gemaakt heb
*eerste gevoerde kledingstuk dat ik gemaakt heb
*eerste kledingstuk waarvan de ruiten mooi door moesten lopen
*eerste paspelzakken die ik gemaakt heb (met veel sancho-hulp)
*eerste kledingstuk met de mooie nieuwe labels!

maar goed nu de foto's!!
handen in de zakken

daag ik ga vast ;)

achterkant (ze heeft een vest met capachon aan onder de jas)
nog eens de vookant op paspop Yanaika

mooie zakken ;)

achterkant

het mooie nieuwe label!

verstopte kam-snaps om makkelijk dicht te kunnen doen...
Bij deze jas hoord eigenlijk nog een riem met strik die ik ook van plan was om te maken van de rood-glanzende stof maar ik denk dat dat te druk word... Wat denken jullie?

4 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi geworden! En wat een schattig grietje.
    Ik ga ook maar eens op zoek naar 5006 ookal is mijn kleintje nog niet eens een jaar.... Ik vind hem altijd weer leuk die jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er mag volgens mij best nog een riem op. Leuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor!! Een doorlopende ruit lijkt me erg moeilijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!! Ik begrijp je twijfels met betrekking tot de riem, je moet de zakken natuurlijk wel goed blijven zien ;).

    Kan je niet een reep stof omslaan en kijken wat je ervan vind?

    BeantwoordenVerwijderen